domingo, 9 de noviembre de 2014

Unidad 1

En esta unidad del curso, vamos a centrarnos en la vida en el colegio y todo lo que lo rodea: las aulas, los materiales escolares, las asignaturas y las rutinas diarias de los niños y niñas que van al colegio.
Emplearemos como vocabulario el siguiente:                                                           .

- The Classroom: 
computer, pencil, ballpoint pen, pencil case, book, rubber, scissors, glue, ruler, dictionary, poster, microscope, globe, atlas, bag, class, classroom, rules, laptop, blackboard, chalk
  - The School:
 School rooms, dining room, gym, library, computer room, science lab, toilets, window, classroom, playground , desk, chair, door, bin, wall, radiator, lights, fire extinguisher
  - Subjects:  
  Maths, PE (Physical Education), English, Geography, Science, Art, Spanish, break time, timetable
  in , on, in front of, behind, under, next to, between, opposite, up, down, out, across, over, by, in the middle, 
  in the centre, outside, inside,
 - Verbs: 
  get up, get dressed, go to school, go shopping, go to bed, go to sleep, have breakfast, have lunch , watch tv, do exercise, do the homework, have a shower, cook,  eat,  drink, play,  clean your teeth, have a bath , 
  o´clock,   half past ,  quarter past , quarter to
 - Technology:
  CD player , computer , mouse, screen  , keyboard , laptop, printer , hard drive , scanner, new generation ,
   e-mail , speaker
 Específico de la unidad:
 come , arrive , speak , alter , everybody , join , want , find , solve, think , only , know , answer , first, own ,
 sometimes , take ,  learn , same time ,  why , because , keep , place , get lost.

Para  hablar de nuestras rutinas diarias, utilizaremos básicamente oraciones en presente simple  en formas afirmativa y negativa.
Podemos contar, por ejemplo, cúales son las cosas que hacemos  habitualmente a lo largo de un día cualquiera de la semana. Mira este ejemplo:


On Mondays, I get up at eight o´clock  in the morning  in January  in winter.  First, I get dressed and I go to the toilet and I wash my hands and my face. Then, I  have breakfast in the kitchen with my mother and my father.
When I finish my breakfast, I brush my teeth.
At quarter to nine, I go to school. On Mondays,  I have Spanish Language, Maths, PE and Art.
I go back home at two o´clock in the afternoon, and I have lunch with my family.
After lunch, I brush my teeth again and I play computer games with my brother.
Then I do my homework and I study my lessons.
At half past seven in the evening, I have a shower, and at quarter past eight I have dinner.
After dinner I brush my teeth and I watch TV. Finally, I go to bed at half past nine at night.

Fíjate bien en la primera frase de la narración, especialmente en las palabras que empleamos para indicar el día de la semana (on) , la hora (at), la parte del día (in) y el mes del año y la estación (in).
Fíjate también en cómo utilizamos determinadas palabras para unir unas frases con otras:
and, but,  first, when, then, after, finally. Acostúmbrate a usarlos tú también en tus narraciones.


Copia el ejemplo anterior en tu cuaderno y ponlo en español.
Practica tú este tipo de redacciones escribiendo otras parecidas con otros días de la semana y otras épocas del año diferentes.
Debes de entregar una de ellas al maestro de inglés la próxima semana.

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